2010年7月7日

有共鳴的一段話

When we were five, they asked us what we wanted to be when we grew up.
當我們五歲時,有人問我們長大後想做什麼
Our answers were things like astronaut, president, or in my case, princess.
我們的答案會像是當太空人、總統之類,而我則是想當公主
When we were ten, they asked us again and we answered  rock star, cowboy,or in my case, gold medalist.
當我們十歲時,他們又再問我們這個問題,我們回答搖滾明星、牛仔等,而我則是想當金牌得主
But now that we've grown up, they want a serious answer. Well, how about this: who the hell knows?
但現在我們長大了,他們想要個認真的答案;然而,這答案如何: 誰會真正知道呢?
This isn't the time to make hard and fast decisions, it's the time to make mistakes.
現在不是去做這嚴格的決定,而是去犯錯的時候
Take the wrong train and get stuck somewhere chill.
搭上錯誤的列車,被困在寒冷的某處
Fall in love a lot.
盡情的戀愛
Major in philosophy because there's no way to make a career out of that.
專研哲學因為絕不能以此作為職業
Change your mind. Then change it again, because nothing is permanent.
改變你的心意,再繼續改變,因為沒有任何事是永恆不變的
So make as many mistakes as you can. That way, someday, when they ask again, what we want to be... We won't guess. We'll know.
所以你們應該要做的就是不斷的犯錯;等到有一天,又有人問起我們想做什麼的時候,我們將不再去猜測,我們將知道答案

這是暮光之城-蝕裡的一段台詞
是位畢業代表生的致詞
聽完這段話
我有種想起身鼓掌的衝動^O^
這幾年發生的種種事情
讓我深刻的體會到世上沒有永恆的絕對
以前認為是對的決定
到了現在可能成為了一個錯誤的開端
而以前認為是錯的決定
到了現在反而從中獲利
"人生是種輪迴,對錯由時間來決定"
雖然沒有永恆的絕對
但我想只要有勇氣  忠於自己
就算陷在苦難中
也要相信她是個偽裝起來的幸福
從中學習
有天會懂的  會了解她帶給我的意義
漸漸地 我會活得更自在的!

沒有留言: